Verslag van de activiteiten

Iedere zaterdagmorgen muziektherapie voor de hele groep.
Iedere maandagavond zingen met een vrijwilligster.
1x per maand op dinsdagmiddag en 1 x per maand op vrijdagmiddag belevingstheater.
1 x per maand Shantala massage voor alle bewoners.
Eén op een snoezelactiviteit met vrijwilliger.

Aanschaf muziekinstrumenten.
Aanleg belevingstuin door gezamenlijke ouders.

Bezoek van een miMakkus clown.
Diverse muziekactiviteiten, o.a. Winterzon festival.
Huifkartochten.

Vakantie “manege zonder Drempels”.
Vakantieprogramma op locatie o.a. verwenmiddag; wandelen met picknick; kook activiteit.

Feestelijke dag i.v.m. overname zorgorganisatie.
Zomer BBQ.

Bewoners Octopus gingen naar de Manege zonder Drempels.

Na weken van regelen was het dan eindelijk zo ver het weekendje weg naar de Manege zonder Drempels in Bennekom van 5 t/m 8 oktober. En we hadden er zin in met z’n allen. Zoals één van de bewoners al dagen van te voren riep ‘joepieeeeej Bennekom!’. En daar gingen we dan gepakt en bezakt de bussen in! De busrit op zichzelf was al een avontuur en hier werd van genoten. Eenmaal aangekomen op locatie begon het genieten, de paarden, de omgeving en natuurlijk het supermooie weer mag niet vergeten worden. Wat hebben we geboft deze dagen. Er kon volop huifbed worden gereden en zelfs degene die dit zelden tot nooit hebben gedaan, waren binnen een paar rondjes lekker aan het ontspannen. Buiten was er genoeg te beleven, maar ook in de accommodatie was er veel te ontdekken en te doen. Lekkere waterbedden, bubbelbuizen, schommelstoelen en een ballenbak. Zelfs de bewoner die normaal gesproken veel gebruik maakt van de tv heeft hier weinig tot niet naar omgekeken deze vakantie. Op zondag zijn we naar een megagrote snoezelruimte geweest bij ’s Heeren Loo. Hier was voor iedereen wat te doen. Van waterbedden met muziek tot een grote wand met beeld en geluid. Iedereen heeft zich op zijn eigen manier vermaakt. Klein detail is dat wij als begeleiders soms wat moeite moesten doen om niet in slaap te vallen op zo’n lekker waterbed of in een schommelstoel.

http://zorgwiel.nl/wp-content/uploads/2018/12/Octopus-Juul-Nijssen.jpg   http://zorgwiel.nl/wp-content/uploads/2018/12/Octopus-Marijn-van-Rijswijck-e1545145825959.jpg

En wat was deze minivakantie zonder lekker eten en drinken?! Naast alle lekkere tussendoortjes mocht een lekkere maaltijd niet ontbreken. Zo hebben we ons zelf de zaterdagavond getrakteerd op Chinees. En zijn we op zondag verwend door de ouders van een bewoner die superlekker hadden gekookt. De tijd is voorbijgevlogen! Voordat we het wisten was het alweer tijd om naar huis te gaan. Moe, maar voldaan. Dat waren we allemaal, zowel de bewoners als de begeleiders. Wat is het mooi om onze bewoners dit te mogen aanbieden. De mimiek, de lichaamstaal en de geluiden. Op allerlei verschillende manieren op en top genoten. Als dat geen voldoening geeft… wat ons betreft voor herhaling vatbaar!

Namens het team van Octopus, Gerda Bouwer, teamleider.

Op de foto’s: Juul Nijssen (links) en Marijn van Rijswijck (rechts).

Geplaatst op 3 januari 2019.

Steun ons, doneer ons!

Stichting Octopus is een ANBI erkende organisatie.

Bankrekeningnummer stichting Octopus:
NL66RABO0130130575 t.n.v. Stichting Octopus.

Contactpersoon:
Ria Nijssen