Octopus op vakantie.
Wat een mooi cadeau van stichting Zorgwiel!

Na alle corona perikelen was het afgelopen september na 3 jaar eindelijk weer mogelijk om op bewonersvakantie te gaan.
Elke keer een hele onderneming om dit voor 8 bewoners en begeleiding te regelen, er moet zo veel mee!
Maar ook dit jaar paste alles weer precies in de taxi's en auto's!

Zoals ook vorige jaren ging de reis naar Bennekom, waar Manege zonder drempels ligt.
Hier zijn groepsaccommodaties voor mensen met een beperking en zij hebben alle hulpmiddelen die nodig zijn als je met bewoners op vakantie wil die alle zorg nodig hebben. Denk hierbij aan speciale bedden, tillift, aangepaste badkamers, maar ook een ballenbak, waterbedden  en zelfs een snoezelbadkamer!

Alle bewoners hebben genoten van een huifbedrit, waarbij een doek over de ruggen van 2 paarden is gespannen, waar de rijder op ligt.
Op die manier komt de rijder op een natuurlijke manier in beweging en beweegt mee op het ritme van de paarden. Het is mooi te zien dat bewoners hier heel ontspannen van worden.

We hebben mooie wandelingen gemaakt, iedereen maakte gebruik van de snoezelbadkamer, de aangepaste speeltuin met rolstoelschommel en trampoline.

Ook zijn we een dagje naar Ouwehands Dierenpark geweest waar we ondanks de regen toch een heleboel mooie dieren hebben gezien.

Maar wat eigenlijk het mooiste is van de bewonersvakantie, is dat er de hele dag individuele aandacht voor de bewoners is.

Iedereen, ook begeleiders geniet volop van deze dagen, waarin er alle tijd en rust is, en er niks moet en alles mag.
Bewoners zijn meer ontspannen,  alerter en we zien dat ze het heel fijn hebben. En dat maakt het zo bijzonder om deze vakantie samen met de bewoners te mogen ervaren.

We hopen volgend jaar weer een fijne vakantie te kunnen regelen, zodat we opnieuw met z’n allen kunnen genieten!

Steun ons, doneer ons!

Stichting Octopus is een ANBI erkende organisatie.

Bankrekeningnummer stichting Octopus:
NL66RABO0130130575 t.n.v. Stichting Octopus.

Contactpersoon:
Ria Nijssen